
УКРАЇНА
ЗБОРІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ
ОСВІТИ

НАКАЗ
м.Зборів
24
червня 2014 року
№375-од
Про
стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів
із математики в 5-11-х класах загальноосвітніх
закладів
Зборівського району
Згідно з планом роботи відділу освіти та
районного методичного кабінету протягом 2013-2014 н.р. вивчено стан викладання
та рівень навчальних досягнень учнів 5-11-х класів із математики в загальноосвітніх
закладах району. В результаті вивчення даного питання було проаналізовано:
·
кадрове
забезпечення викладання математики;
·
програмно-методичне
забезпечення;
·
організацію
навчально-виховного процесу;
·
роботу
з обдарованими дітьми;
·
рівень
навчальних досягнень учнів, результативність навчання.
Контроль здійснювався шляхом:
· аналізу даних
загальноосвітніми навчальними закладами матеріалів щодо стану викладання
математики, алгебри, геометрії та алгебри і початків аналізу;
· аналізу
результатів контрольних робіт із математики, алгебри, геометрії та алгебри і
початків аналізу в 5 – 11-х класах та експертизи перевірених робіт;
· аналізу
результатів річного оцінювання з
математики в 5-11-х класах;
· вивчення якості
роботи з обдарованими дітьми;
· відвідування
уроків учителів математики;
· вивчення стану
ведення шкільної документації, об’єктивність виставлення оцінок.
За
даними аналізу наданих загальноосвітніми навчальними
закладами матеріалів щодо кадрового
забезпечення викладання математики, алгебри, алгебри і
початків аналізу, геометрії у районі працює 79 учителів. З них 43% ( 34 учителі ) складають учителі, які мають
кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 43% (34 учителі) - вчителів
які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», 12% (9 учителів) - «спеціалісти
другої категорії», 2% (2 учителі) - «спеціалісти». Педагогічні звання «старший учитель» мають 34
% ( 27 учителів) учителів, звання «учитель-методист» - 2% (2 учителі).
Таким чином, можна зробити висновок, що
викладання математики забезпечено досить кваліфікованими кадрами.
У процесі роботи вчителі математики виконують
завдання, окреслені законами України
«Про освіту», «Про загальну середню освіту», Програмою «Вчитель», Національною
доктриною розвитку освіти, Державними стандартами базової і загальної середньої
освіти, чинними програмами.
Навчальні програми, підручники та
навчально-методичні посібники, що використовують учителі, рекомендовані
Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в
основній та старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням
українською мовою у 2013/14 навчальному році.
Загальноосвітні навчальні заклади
користуються під час навчального процесу нормативними документами та
інструктивно-методичними рекомендаціями:
1. Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення у загальноосвітніх
навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану у
2013-2014 навчальному році (Лист МОН,
молоді та спорту України від 01.06.12 №1/9-426, лист МОН від 24.05.13 №1/9-368
«Про організацію навчально-виховного процесу у 5-их класах загальноосвітніх
навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі»).
2. Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)
класів загальноосвітніх навчальних закладів. (Наказ МОН №496 від 03.06.08) - Інформаційний збірник МОН України, № 16-17,
2008р, ст.40 – 45.
3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти. (Наказ МОН, молоді та спорту України від 13.04.11 №329) - Інформаційний
збірник МОН України, № 14-15, 2011р, ст.24 – 29.
4. Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з
природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах. (Лист МОНУ від 27.12.00 №1/9 - 529) - Інформаційний
збірник МОН України № 2, 2001р, ст. 21 –
22; Інформаційний збірник МОН України №
14, 2002р, ст. 25.
5. Щодо особливостей підручників для учнів 10-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів. (Лист МОН, молоді
та спорту України від 22.06.11 №1.4/18-2020).
6. Про надання навчальним програмам для 11-річної школи грифа «Затверджено
МОНУ» (наказ МОНУ від 28.10.2010 №1021).
7. Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних
закладів. (Лист МОНУ від 29.10.07. №1/9 - 651) - Інформаційний збірник МОН
України, № 34-35, 2007р, с. 39 – 41.
8. Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій
школі (наказ МОНУ від 11.09.2009 №854) - Інформаційний збірник МОН України, №
28-29, 2009р, с. 57 – 64.
Учителі
ЗНЗ району щороку беруть участь в
апробації навчальних підручників із математики. Матеріали своєчасно
узагальнюються та надсилаються до
ТОКІППО
Використовують у своїй роботі матеріали фахового журналу «Математика в школі» та фахових газет
«Математичної газети»,
«Математика в школах України», різноманітну додаткову літературу.
Учителі
обізнані із навчальними програмами з предметів, листами Міністерства
освіти і науки України щодо викладання,
критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, іншими офіційними
документами, володіють методикою викладання предмету.
Вивчення
математики в загальноосвітніх навчальних закладах здійснюється за академічним
освітнім рівнем.
Таким чином, програмно-методичне
забезпечення викладання математики
відповідає державним вимогам.
Цілі навчання математики безпосередньо
випливають із цілей, завдань загальної середньої освіти і зазначених у Державній національній програмі
«Освіта» («Україна XXI століття»). Головною метою є подальший всебічний
розвиток дитини як цілісної особистості, її здібностей і обдарувань, збагачення
на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності й культури,
формування громадянина України, здатного до свідомого громадянського вибору .
Нині в умовах світового співробітництва,
інтеграції економіки, виробництва, наукових досліджень розвинуті країни всього
світу, у тому числі й Україна, прагнуть
до підвищення свого інтелектуального потенціалу. Тому потрібний високий рівень
математичної підготовки.
У зв'язку з цим підвищуються
відповідальність і роль учителя математики, посилюються вимоги до його власної
математичної і методичної підготовки. Під впливом сучасних соціальних вимог
суспільства перебудова шкільного курсу математики і методики його навчання здійснюється
в напрямку гуманізації і диференціації навчально-виховного процесу,
гуманітаризації змісту навчання.
У навчальному процесі загальноосвітні
навчальні заклади використовують нові інформаційні технології (зокрема, із
застосуванням персональних комп'ютерів), нові форми навчання (наприклад
лекційно-практична система), групові форми, активні методи навчання,
розвивальне навчання, Intel-технології.
У
навчальних закладах створено систему роботи з молодими спеціалістами, визначені наставники.
У
2013 - 2014 н.р. районне методичне об’єднання вчителів математики
працювало над проблемами:
Ø диференційований та особистісно-орієнтований
підхід до навчання учнів;
Ø підвищення ефективності сучасного уроку шляхом
пошуку інноваційних підходів до вдосконалення змісту і форм організації
навчальної діяльності учнів на уроках і позакласних заняттях з математики;
Ø організація навчально-виховного
процесу у п’ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів;
Ø аналіз навчальних досягнень учнів 5-11-х класів із метою
отримання об’єктивної інформації про стан математичної освіти у кожному закладі
та вироблення заходів щодо її вдосконалення;
Ø розробка нових
форм і методів діагностики навчальних досягнень учнів та нових підходів до її
організації, яка включає (крім
традиційного контролю, перевірки і оцінки знань і умінь) їх аналіз, виявлення динаміки,
тенденцій, прогнозування подальшого розвитку результатів навчальної діяльності
учнів та організацію корекційної роботи;
Ø курси за вибором, факультативи, гуртки як
компонент методичної системи профільного навчання;
Ø підготовка до
ДПА учнів 9-х та 11-их класів;
Ø підготовка до
зовнішнього незалежного оцінювання учнів 11-х класів.
До структури
методичної роботи з учителями
математики району входили:
·
засідання
методичного об’єднання (серпень,
січень), керівники: Антонів Г.Я. (методист Зборівського РМК), Паньків Г.С.
(керівник РМО);
·
теоретико-практичні
семінари, школи педагогічної майстерності: „Проектна технологія у викладанні
математики” (керівник: Паньків Г.С.), „Розвиток особистості, формування
цілісності знань на основі інтеграції природничо-математичних наук” (керівник:
Дрига М.К.) та індивідуальні форми роботи з педагогічними кадрами.
Результатами роботи
названих методичних підструктур були:
·
уроки
педагогічної майстерності, на яких демонстрували творчі знахідки;
·
презентація
методичних розробок та методичних новинок;
·
методичні
рекомендації на допомогу вчителям математики;
·
творчі звіти вчителів, що атестувались.
Проте
в роботі РМО вчителів математики є ще невикористані резерви. Необхідність
оновлення змісту математичної освіти, яка повинна забезпечувати не суму знань,
а здатність самостійно формулювати завдання,
шукати засоби їх оптимального розв’язання та
підвищення в зв’язку з цим ефективності навчально-виховного процесу вимагає того, щоб методична діяльність
учителів мала системний, комплексний, диференційований характер.
Надалі пошук шляхів оптимізації методичної
роботи включатиме, поряд з традиційною структурою РМО, чітку організацію діяльності колективу
вчителів кожного закладу з питань підвищення професійного рівня на науковій
основі (підготовка та проведення комплексу науково-методичних заходів,
спрямованих на творче і професійне зростання рівня педагогічної майстерності
вчителів району), формування у вчителів
готовності до впровадження сучасних педагогічних інноваційних технологій та надання адресної методичної і фахової допомоги.
У ході експертизи виявлено, що програмовий матеріал на кінець року вивчено. Учителі
використовують різноманітні форми навчання (інтерактивні, роботу в групах,
індивідуальні та диференційовані завдання, у тому числі для роботи вдома,
роботу з навчальною літературою, розробку проектів, тестові, творчо-пошукові
форми, завдання різних рівнів складності). У всіх закладах при викладанні
математики організовано контроль за якістю знань учнів шляхом тематичного
оцінювання, самостійних, контрольних робіт, диференційованих домашніх завдань.
Адміністраціями всіх шкіл систематично ( не менше одного разу на п’ять
років) проводиться вивчення стану викладання
математики. В плані заходів закладами
проводиться моніторинг якості навчання, результати якого обговорюються на
засіданнях шкільних методичних об’єднань та педагогічних рад. На підставі
аналітичних матеріалів з’ясовано, що учителі математики проводять позакласну
роботу – предметні тижні, тематичні години, вікторини, конкурси, математичні гуртки, факультативи, курси за
вибором.
У більшості шкіл працюють курси за вибором, факультативи.
В І етапі Всеукраїнської олімпіади з
математики в 2013-2014 н.р. (проведеному
за єдиними текстами, розробленими ТОКІППО) прийняв участь 301 учень, у ІІ етапі
– 98, з них дипломами І ступеня нагороджено 6 учнів, ІІ ступеня – 6 учнів, ІІІ ступеня – 9 учнів. Результативною
виявилась в цьому напрямку робота вчителів
Груховської О.В., Сагеля З.Й., Шпортун С.І. (ЗОШ І-ІІІ ст.№2 м.
Зборова), Бутин Н.М., Каплій М.З., Яворської Г.І.(СЗОШ І-ІІІ ст. з поглибленим
вивченням іноземних мов смт. Залізці), Беш І.Б., Сеньківської О.М., Дриги М.К,,
Багрій Н.Є. (ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м.
Зборова), Гетьмана Б.І., Яворівської Г.М. (ЗОШ І-ІІІ ст.с. Озерної), Данюк О.І. (Зборівська гімназія), Боднар
О.П., Цюпи С.В. (ЗОШ І-ІІ ст.с. Пліснян) Романів Г.В. (ЗОШ І-ІІІ ст.с.
Млинівців). У ІІІ етапі прийняли участь
5 учнів, серед яких найкращий результат показала Комар Вікторія Миколаївна, учениця ЗОШ І-ІІІ
ст. №2 м. Зборова.
Учні
району беруть активну участь у
Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Так, у І туру (осінньому) взяли
участь 25 учнів 2-6 класів, з них
8 отримали відмінний сертифікат, 17 – добрий. У Міжнародному етапі конкурсу (весняному) взяли участь
382 учні 2-11 класів, з них 25% отримали відмінний результат.Найактивнішими є учні ЗОШ І-ІІІ ст с. Висипівців, ЗОШ І-ІІІ
ст. с. Чернихова. ЗОШ І-ІІ ст.с. Курівців, ЗОШ І-ІІІ ст.с.
Кобзарівки, ЗОШ І-ІІ ст.с. Цеброва, ЗОШ І-ІІІ ст. с. Перепельників,
ЗОШ І-ІІІ ст.с. Олієва, ЗОШ І-ІІІ ст.с. Загір’я, ЗОШ І-ІІ ст. с. Кального, ЗОШ І-ІІ ст. с.
Манаєва, ЗОШ І-ІІІ ст.с. Мшанця, СЗОШ І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням іноземних мов
смт. Залізці, ЗОШ І-ІІ ст.с. Білоголів, ЗОШ І-ІІ ст.с. Беримівців, ЗОШ І-ІІ
стс. Розгадова, ЗОШ І-ІІ
ст.с.Кабарівців, ЗОШ І-ІІ ст.с. Жабиня, Гає-Розтоцького навчально-виховного
комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад”,
ЗОШ І-ІІІ ст.с. Мильного, ЗОШ І-ІІІ ст.с. Озерної, ЗОШ І-ІІ ст.с. Підберізців,
ЗОШ І-ІІІ ст №1 м. Зборова, ЗОШ І-ІІІ ст №2 м. Зборова, ЗОШ І-ІІІ ст.с. Млинівців,
Зборівської гімназії, ЗОШ І-ІІІ ст.с. Заруддя.
У ході вивчення проведені контрольні зрізи
знань учнів 5-11-х класів, а також
проаналізовані результати річного
оцінювання учнів 5-11-х класів із математики.
Результати узагальнені і представлені у вигляді
таблиць та діаграмами (додатки 1-3), за якими можна проаналізувати результативність, якість знань та
порівняти результати кожного закладу із середнім показником по району.
У дослідженнях навчальних досягнень учнів з
математики прийняли участь 22 класи з 13
навчальних закладів району. Загальна кількість учнів, що прийняли участь у
вивченні стану викладання математики –
312 (з 359 учнів за списком у даних класах), що
становить 86,91%. Розподіл учнів за рівнями навчальних досягнень із математики за підсумками контрольних робіт:
високий рівень – 19% ;
достатній рівень – 35,9%;
середній рівень - 41,3% ;
початковий рівень - 3,8%.
У
5-му класі контрольну роботу з
математики писали 17 учнів (з 22 учнів за списком у даних класах), що
становить 77%.
Розподіл учнів 5-х класів за рівнями
навчальних досягнень із математики за підсумками контрольних
робіт:
високий рівень – 35,3% (6 уч.);
достатній рівень – 29,4 % (5 уч.);
середній рівень - 35,3% ( 6 уч..);
початковий рівень - 0 % (0 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань у 5-х класах по району:
·
порівняння мішаних
дробових чисел – 88%;
·
розв’язування
рівнянь – 23%;
·
розв’язування
текстових задач – 35%.
Аналіз робіт
показав високий рівень сформованості навичок:
ü виконання всіх видів
дій з десятковими дробами;
ü порівняння
звичайних та десяткових дробів;
ü розв’язування
найпростіших рівнянь;
ü перетворення
мішаних дробів у неправильні;
ü використання
залежності між компонентами у всіх видах
дій.
У подальшій роботі для забезпечення
наступності між початковою і середньою школою та забезпечення адаптації
п’ятикласників рекомендується:
·
вчителям
– предметникам відвідувати
уроки в четвертих класах;
·
шкільному
психологові надавати допомогу вчителям, які будуть працювати в п’ятому класі
(знайомство з віковими особливостями п’ятикласників);
·
систематично
обговорювати на засіданнях МО проблеми, що
виникають у процесі навчання п’ятикласників (круглі столи);
·
проводити
батьківські збори на початку вересня кожного навчального року (основні вимоги вчителів, особливості
підручників, додаткова література).
У 6-му
класі контрольну роботу з математики писали 50 учнів (з 54
учнів за списком у даних класах), що становить 92,5%.
Розподіл учнів 6-х класів за рівнями
навчальних досягнень із математики за підсумками контрольних
робіт:
високий рівень – 16% (8 уч.);
достатній рівень – 36 % (18 уч.);
середній рівень - 40% (20 уч..);
початковий рівень -8 % (4 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань у 6-х класах по району:
·
виконання дій з додатними та від’ємними числами –
53,3%;
·
розв’язування рівнянь з раціональними числами – 73,4%;
·
знаходження
значення виразу, що містить дії різних ступенів та дії в дужках – 6,6%;
Аналіз робіт показав високий рівень сформованості
навичок:
ü виконання всіх видів
дій з додатними та від’ємними числами ( десятковими та звичайними
дробами);
ü використання
залежності між компонентами дії;
ü розв’язування
найпростіших рівнянь з раціональними числами.
У подальшій роботі звернути увагу на:
ü розкриття дужок,
перед якими стоїть знак мінус;
ü зведення подібних
доданків;
ü розв’язування
рівнянь, які містять модуль у модулі;
ü розв’язування прикладів
на всі дії з десятковими та звичайними дробами;
ü порядок виконання
дій.
У результаті експертної перевірки
контрольних робіт були виявлені такі
недоліки:
ü відсутні
перетворення при виконанні дій із звичайними дробами ( після умови відразу відповідь);
ü відсутні відповіді
до завдань.
У 7-му
класі контрольну роботу з алгебри писали 69 учнів (з 78
учнів за списком у даних класах), що становить 88%.
Розподіл учнів 7-х класів за рівнями
навчальних досягнень із алгебри
за підсумками контрольних робіт:
високий рівень – 13% (9 уч.);
достатній рівень – 43 % (30 уч.);
середній рівень - 41% (28 уч..);
початковий рівень -3 % (2 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань у 7-х класах по району:
·
побудова графіка
функції та знаходження за графіком значення функції при заданому значенні
аргументу та значення аргументу при заданому значенні функції – 54%;
·
знаходження
координат точок перетину графіка з осями координат – 5% ;
Аналіз робіт показав високий рівень
сформованості навичок:
ü побудови графіка
лінійної функції.
У подальшій роботі звернути увагу на:
ü використання
формули різниці та суми кубів;
ü знаходження за
графіком значення функції при заданому значенні аргументу та значення аргументу
при заданому значенні функції;
ü розкладання
многочлена на множники, використовуючи різні способи, зокрема: винесення
множника за дужки, формули скороченого множення (різницю квадратів, квадрат
суми та різниці, різницю та суму кубів), спосіб групування;
ü знаходження
координат точок перетину графіка з осями координат;
ü оцінювання
значення виразу, використовуючи виділення повного квадрата.
У результаті експертної перевірки
контрольних робіт були виявлені такі
недоліки:
ü для побудови
графіка лінійної функції взято три і більше точок;
ü відсутні відповіді
до завдань.
У 8-му
класі контрольну роботу з алгебри чи геометрії писали 51 учень (з 61
учня за списком у даних класах), що становить 84%.
Розподіл учнів 8-х класів за рівнями
навчальних досягнень відповідно до результатів
контрольних робіт:
високий рівень – 16% (8 уч.);
достатній рівень – 27 % (14 уч.);
середній рівень - 55% (28 уч..);
початковий рівень -2 % (1 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань з алгебри у 8-х класах по району:
· розв’язування квадратних рівнянь з використанням
дискримінанта – 46,15%;
· скорочення дробів, що містять корені, з використанням
формули різниці квадратів та винесення спільного множника за дужки – 7,7%;
· знаходження значення виразу, що містить квадратні
корені, з використанням формул скороченого множення – 7,7%.
з геометрії:
· знаходження сторін прямокутного трикутника,
використовуючи метричні співвідношення в прямокутному трикутнику – 56%;
· використання властивостей ромба – 82%.
У подальшій
роботі звернути увагу на:
ü використання різних
способів звільнення від ірраціональності;
ü скорочення дробів,
що містять корені, з використанням формули різниці квадратів та винесенням
спільного множника за дужки;
ü знаходження
значення виразу, що містить квадратні корені, з використанням формул скороченого
множення;
ü пояснення
геометричних задач;
ü відповідність між
умовою геометричної задачі і рисунком;
ü підвищення якості
рисунків до геометричних задач.
У результаті експертної перевірки контрольних робіт
були виявлені такі недоліки:
ü використання запису
=
;


ü відсутні відповіді
до рівнянь:
ü низька графічна
культура при виконанні рисунків до геометричних задач;
ü відсутні пояснення
до геометричних задач, не вказані властивості, які використовувались.
У 9-му
класі контрольну роботу з алгебри чи геометрії писали 67 учнів (з 78
учнів за списком у даних класах), що становить 86%.
Розподіл учнів 9-х класів
за рівнями навчальних досягнень відповідно до результатів контрольних робіт:
високий рівень – 13% (9 уч.);
достатній рівень – 42 % (28 уч.);
середній рівень - 43% (29 уч..);
початковий рівень -2 % (1 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань з алгебри у 9-х класах по району:
· знаходження відсотків від числа і чисел за його
відсотком – 100%;
· розв’язування задач за допомогою рівнянь – 20%;
· знаходження імовірності випадкової події – 20%.
з геометрії:
· знаходження скалярного добутку векторів – 100%;
· використання правила трикутника для знаходження суми
векторів – 20%;
· застосування формули косинуса кута між векторами – 6%.
У подальшій роботі звернути увагу на:
ü тотожні
перетворення квадратного кореня;
ü застосування
формули скалярного добутку векторів;
ü знаходження
ймовірностей випадкових подій;
ü пояснення
геометричних задач;
ü відповідність між умовою
геометричної задачі і рисунком;
ü підвищення якості
рисунків до геометричних задач.
У 10-му
класі контрольну роботу з алгебри чи геометрії писали 47 учнів (з 55
учнів за списком у даних класах), що становить 85%.
Розподіл учнів 10-х класів за рівнями
навчальних досягнень відповідно до результатів контрольних робіт:
високий рівень – 30% (14 уч.);
достатній рівень – 27 % (13 уч.);
середній рівень - 34% (16 уч..);
початковий рівень -9 % (4 уч.).
Середньовідсоткові
результати правильно виконаних завдань з алгебри та початків аналізу в 10-х класах по району:
· розв’язування найпростіших тригонометричних рівнянь -69%;
· спрощення тригонометричних виразів – 53,8%;
· перетворення суми тригонометричних функцій на добуток
-30,8%;
· знаходження значення тригонометричної функції – 30,8%.
Середньовідсоткові
результати вірно виконаних завдань з геометрії в 10-х класах по району:
· знаходження
довжини похилої та перпендикуляра, проведеної з точки до площини, – 79%;
· встановлення
взаємного розміщення прямої та площини, використовуючи ознаку
перпендикулярності прямої та площини, -53%;
· знаходження довжин
похилих або їх проекцій при умові, що дві похилі проведені з однієї точки до
площини, -27%.
У подальшій роботі звернути увагу на:
ü використання
різних тригонометричних формул при спрощенні виразів, зокрема формул
зведення, суми та різниці
тригонометричних функцій, формул подвійного аргументу; формул додавання;
ü знаходження
значення тригонометричної функції подвійного аргументу при даному значенні cosx+sinx або cosx-sinx.
ü пояснення
стереометричних задач, зокрема в задачах
на перпендикуляр, опущений на площину доведення, що трикутник прямокутний;
ü доведення
властивості точки, що рівновіддалена від вершин трикутника;
ü якість
стереометричних рисунків.
У результаті експертної перевірки контрольних робіт
були виявлені такі недоліки:
ü відсутні відповіді
до рівнянь;
ü при перетворенні
виразів відсутні логічні кроки розв’язання;
ü при розв’язуванні
задач немає доведення з посиланням на ознаки перпендикулярності прямої та площини,
паралельності прямої та площини;
ü відсутні пояснення
до задач, не вказані властивості, які використовувалися;
ü немає оцінювання
кожного завдання окремо, не стоять бали біля кожного завдання;
ü низька графічна
культура при виконанні рисунків до задач.
Результативність навчально-виховного
процесу представлена у вигляді зведеної таблиці( див. Додаток 3 )
Найвищу розбіжність за результатами
семестрового оцінювання навчальних досягнень учнів та проведених контрольних
робіт виявлено в оцінюванні робіт учнів Заяця І.М (ЗОШ І-ІІІ ст.с. Чернихова,
алгебра 8 клас), Кучарської Є.М. (ЗОШ І-ІІІ ст.с. Озерної, геометрія 10 клас),
Беш І.Б. (ЗОШ І-ІІІ ст.№1 м. Зборова, геометрія, 9-Б клас), Груховської О.В.
(ЗОШ І-ІІІ ст.№2 м. Зборова, алгебра 8 клас), Данюк О.І. (Зборівська гімназія,
геометрія 11 клас).
Експертиза стану викладання математики у
навчальних закладах у 2013 - 2014 році свідчить про те, що навчальні заклади
повністю забезпечені педагогічними працівниками, які мають необхідну вищу
освіту, високий рівень педагогічної кваліфікації; вчителі шкіл району
викладають математику на достатньому рівні, використовують у
навчально-виховному процесі наочність, елементи інтерактивних методик та
епізодично ІКТ; у навчальних закладах організована системна робота щодо контролю
за якістю знань учнів, вчителі виконують програмовий матеріал у повному обсязі;
у ряді шкіл здійснюється моніторинг якості освіти з математики. У
навчальних закладах району є оснащені
кабінети математики, усі школярі забезпечені необхідними підручниками; на базі
кабінетів математики проводиться позакласна робота. Учителі беруть участь у підвищенні рівня матеріально-технічного
забезпечення навчального процесу. Адміністрації шкіл здійснюють контроль за
станом викладання математики, приділяють увагу роботі з молодими спеціалістами.
Однак є певні резерви для підвищення рівня викладання та якості знань
учнів. Вони полягають у зростанні рівня кваліфікації вчителів, у більш
досконалому аналізі викладання математики з боку адміністрації, у серйозному
підвищенні рівня управлінської діяльності адміністрації та вчителів
математики щодо результативності участі
школярів у олімпіадах, турнірах, конкурсах, захисті робіт МАН.
Враховуючи вищезазначене, та беручи до уваги
проблеми і упущення, виявлені в ході вивчення,
НАКАЗУЮ:
1.
Комунальній установі «Зборівський районний методичний кабінет» Зборівської
районної ради (Колос І.Б.) постійно розглядати
актуальні питання методики викладання математики, оцінювання навчальних
досягнень учнів та знайомитися з перспективними освітніми технологіями навчання
математики.
2
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:
1)
до 01.10.2014 року розробити заходи щодо усунення недоліків, виявлених у ході
вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів із математики;
2)
постійно сприяти поповненню матеріально-технічної бази кабінетів математики
сучасним обладнанням, програмним забезпеченням та наочністю;
3)
постійно сприяти неперервному підвищенню кваліфікації вчителів математики,
зокрема участі у роботі районного методичного об’єднання вчителів математики,
відвідуванні шкіл педагогічної майстерності та творчих груп;
4) знаходити можливість виділення додаткових годин на вивчення математики, особливо в 9-х та 11-х класах.
3.
Головам шкільних методичних об’єднань
(постійно):
1)
на засіданнях шкільних методичних об’єднань обговорити результати вивчення
стану викладання математики в загальноосвітніх закладах району та детально
проаналізувати результати контрольних
робіт у 5-11-х класах, визначити конкретні заходи щодо усунення недоліків і
корекції знань учнів та покращення стану викладання математики;
2)
на засіданнях МО розглядати актуальні питання методики викладання математики,
оцінювання навчальних досягнень учнів та знайомитися з перспективними освітніми
технологіями навчання математики.
4.
Вчителям математики загальноосвітніх навчальних закладів району (постійно):
1)
з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів використовувати індивідуальний та диференційований підходи;
2)
дотримуватися єдиних вимог до оформлення та перевірки письмових робіт із
математики;
3)
систематично проводити роботу з обдарованими учнями, підготовку їх до участі в олімпіадах та
математичних конкурсах;
4)
відкоригувати систему оцінювання усних відповідей на уроках математики та
враховувати дані оцінки при виставленні тематичної;
5)
використовувати інноваційні технології для мотивації навчальної діяльності
учнів;
6)
удосконалювати знання ІКТ та використовувати їх на уроках математики;
7)
продовжувати роботу щодо оновлення
змісту навчальних кабінетів.
Начальник
відділу освіти
І.Т.Завербний
Г.Я. Антонів
Л.І. Сало
Немає коментарів:
Дописати коментар