Вимоги до перевірки зошитів регламентуються методичним листом Міністерства освіти і
науки України від 27.12.2000 № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання
письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11
класах» (окрім кількості контрольних робіт).
Відповідно до цього листа,
кількість робочих зошитів з математики визначається за класами:
ü 5-6 класи – два зошити ( з математики)
ü 7-9 класи – два зошити з алгебри і один з геометрії;
ü 10-11 класи – один зошит з алгебри та початків аналізу та один зошит з
геометрії.
Для контрольного тематичного
оцінювання передбачено окремі зошити для кожного предмета (математики, алгебри,
геометрії), що зберігаються протягом навчального року у загальноосвітньому
навчальному закладі. Після перевірки тематичних контрольних робіт учнів,
проводиться корекційна робота (аналіз
тематичної контрольної роботи) у цих же зошитах. Аналіз контрольної роботи,
виконаний учнями, підлягає перевірці без оцінювання.
З метою дотримання єдиного
орфографічного режиму рекомендуємо дотримуватись такого порядку ведення
зошитів:
ü підпис зошитів здійснюється мовою, на якій проводиться навчання ;
ü записи виконувати ручкою із синім чорнилом чи його відтінками (для
оформлення рисунків використовувати простий олівець);
ü рисунки виконувати олівцем, умовні позначення до них –записувати ручкою;
ü неправильний запис необхідно охайно перекреслити (а не брати у дужки чи
витирати гумкою або використовувати коректор);
ü між класною і домашньою роботою доцільно пропускати 4 клітинки (між видами
робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, клітинки не
пропускаються);
ü у зошитах учнів 5-9 класів дату записувати прописом, в окремому рядку
вказувати вид роботи: класна чи домашня, у класній роботі зазначати тему уроку,
наприклад:
Десяте вересня
Класна робота
Вимірювання відрізків
ü у 10-11 класах - дату позначають на полях трьома парами арабських цифр
(05.09.16), а на відповідному рядку - вид роботи;
ü у зошитах для контрольних робіт в усіх класах доцільно записати лише дату й
тему, у межах якої виконується контрольна робота, наприклад:
Двадцять восьме вересня
Нерівності
Звертаємо увагу, що після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита
крапка не ставиться.
Зошити, у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи,
перевіряються:
ü у 5-6 класах – один раз на тиждень;
ü у 7-9 класах – один раз на два тижні (окремо з кожного предмета);
ü у 10- 11 класах з математики – двічі на місяць.
Під час перевірки зошитів рекомендуємо враховувати такі
критерії:
ü наявність різних видів робіт;
ü якість виконання робіт;
ü обсяг роботи ;
ü охайність;
ü дотримання вимог орфографічного режиму.
Учитель також може перевіряти та оцінювати частину письмової роботи
(задачу, вправу, побудову графіка тощо). В умовах компетентнісного навчання
варто практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи в учнів потребу
здійснювати самоконтроль.
За самостійні поточні письмові роботи оцінка може виставлятися до журналу
не усім учням. При формуванні підсумкової оцінки за семестр учитель спирається
на тематичні оцінки учнів, враховуючи оцінки за поточні роботи та підсумкові
оцінки за ведення зошита.
Оцінка за ведення зошитів виставляється до класного журналу наприкінці
кожного місяця.
У разі використання зошитів із друкованою основою для перевірки навчальних
досягнень учнів, учитель повинен зберігати використані варіанти протягом
навчального року. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати у
робочих зошитах, у зошитах з друкованою основою та на окремих аркушах.
Вимоги щодо обсягу домашніх завдань регламентуються методичним листом Міністерства
освіти і науки України від 29.10.2007 № 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх
завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів».
Вимоги до ведення класного журналу регламентуються наказом Міністерства освіти і науки
України від 03.06.2008 № 496 «Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11
(12) класів ЗНЗ», наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
від 10.05.2011 № 423 «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової
документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності»
(Класний журнал для V-XI класів (додаток 2, на 29 арк.).
Оцінювання навчальних досягнень учнів з математики здійснюється відповідно до критеріїв
оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
від 13.04.2011 № 329) та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з
математики, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
України від 30.08.2011 № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних
досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної
складової навчального плану» (додаток 11 наказу) та додатку 2 до наказу МОН
України від 21.08.2013 №12229 (5-8 класи).
Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів
інваріантної та варіативної складових (курси за вибором, спеціальні курси)
робочого навчального плану закладу.
Не підлягають обов’язковому
оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та
індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.
Контроль навчальних досягнень учнів здійснюється у вигляді поточного, тематичного, семестрового, річного оцінювання та державної
підсумкової атестації.
Немає коментарів:
Дописати коментар