ЗУСТРІЧ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

  ЗУСТРІЧ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

закладів загальної середньої освіти ОзернянськоїЗборівської територіальних громад

 

 

Дата проведення:15.03.2023 

Місце проведення:   ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова

Початок роботи: 10.00 год                                                             

 Реєстрація на зустріч https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdonnE6lcZZqToFmSlZjPi02MGCNR7I9bbVlgHxPAnDw35b4Q/viewform?usp=share_link



Порядок денний:

 

1.    Відкриття засіданняОголошення плану роботи засідання. (Антонів Галина Ярославівна, консультант Зборівського ЦПРПП)

2.    Проблеми дистанційного навчання при проведенні уроків математики та шляхи їх вирішення. (Переймибіда Ольга Ігорівна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова)

3.    Особливості проведення уроків математики в умовах дії воєнного стану. Оцінювання навчальних досягнень учнів з математики (Багрій Наталія Євгенівна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова)

4.    Використання веб ресурсів при викладанні математики.( Сеньківська Оксана Миколаївна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова)

5.   Онлайн- урок в умовах війниформи контролю знань з математики, домашні завдання. 

(Антонів Галина Ярославівна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова)



       Повітряні тривоги, відключення світла — вчитель нині не знає, на скільки часу розраховувати. Можна кількість компенсувати якістю. 

Як кожен урок зробити насиченішим та ефективнішим, ніж зазвичай? Використати можливості не те, що на сто, а на всі двісті відсотків? 

Зібрали для вас несподівані поради. Занотували корисні лайфхаки з вебінару

від  EdEra  «Ефективне онлайн-навчання в умовах війни».


Онлайн-урок в умовах війни: який він?


     Кожен учитель України стикнувся із запитанням: як навчати дітей під час надзвичайних ситуацій, під час війни? Головна мета дистанційного навчання під час воєнного стану — це психологічна підтримка, спілкування, перемикання уваги дітей.


1️⃣

Візьміть за правило: більшість ваших занять мають бути орієнтовані на повторення. Так ви створите ситуацію успіху, адже учні оперуватимуть інформацією, яку вже знають.

2️⃣

Негативним оцінкам — ні; об’ємним домашнім завданням — ні. Батьки навряд чи зможуть допомагати дитині та контролювати, наскільки якісно та чи в повному обсязі виконуються завдання. Давайте розвантажимо мам і тат!

3️⃣

Поступово вводити нові теми. Бажано, щоб чергувалися теоретична і практична частини уроку засвоєння нових знань. Тобто, теоретичний матеріал розбивається на блоки і одразу після першого блоку пропонується декілька вправ на застосування, потім переходять до другого блоку теоретичного матеріалу і вправам на його застосування.

4️⃣

Ставтесь до розсіяності учнів з розумінням. Як і до своєї! Бути зібраним на 100%, як до 24 лютого, може і не вийти. Це абсолютно нормально. У більшості учнів спостерігається регрес, тож розв’язування задач варто почати з дуже простих для учнів. І навіть на простих задачах доцільно залучати учнів до моделювання (створення скороченого запису умови задачі, малюнку, таблиці чи схеми).

5️⃣

Поговоріть про почуття та емоції дітей у ці часи. Можете розповісти про базові потреби людини, про те, чому кожен з нас може почуватися так чи інакше, що робити з такими незвичними, неприємними станами.

6️⃣

Підтримуйте гігієну користування гаджетами. Наприклад, якщо у вас кілька онлайн-заняття  на день разом з дітьми, зробіть усе, щоб діти під час перерви відходили від планшетів, телефонів і ПК.

     Для цього можете навіть вимикати конференцію, щоб ніхто в ній не засиджувався, не переписувався.  Натомість організовуйте дітям челенджі — зробити зарядку, подихати, знайти на клумбі біля дому красиву квітку та пригадати її назву.



Як дозувати навчальне навантаження?


  Транслюйте дітям свій оптимізм і впевненість: «Любі учні, ми все з вами встигнемо опрацювати».


 Найкращий варіант — дотримуватись адекватних навчальних навантажень.


 Даємо мозку крок за кроком відновити можливість приймати більше навантаження.


 Після низки важких переживань у всіх нас пізнавальні процеси і свідомість дещо пригальмовані. Це обумовлено тим, що була і залишається загроза життю.


 Створюйте ситуації успіху та позитивну мотивацію.


Структура онлайн-уроку


(на прикладі початкових класів від експертки Яни Хіжінської з Unique School)


1. Спершу варто встановити емоційний зв’язок з учнями, запитати: «Клас, як настрій, як ваші справи, що в кого нового?» Можна запитати, чи хоче хтось розповісти, що він сьогодні відчуває, що хорошого було вчора ввечері чи яка з маленьких приємностей сталася сьогодні вранці.


2. Виділіть трохи часу на обговорення, озвучення мрій про майбутнє. Планування бодай недалекого майбутнього дає сили і наснагу як дітям, так і дорослим.


3. Настає час для обговорення теми минулого уроку.


4. Проведіть з учнями дихальні вправи. Запропонуйте намалювати повітрям квітку, тортик зі свічками та задмухати вогники на смаколику.


5. І тільки тепер учитель має ознайомити дітей з основною пізнавальною частиною.


6. Виділіть кілька хвилин на фізичні вправи та руханки — їх дуже багато на YouTube.


7. Час для інтерактиву, обговорення, гри.


8. Підсумки уроку.


Розмова з учнями про війну: що можна казати, а що ні?

         В  школі  розповідати учням, як працює та як влаштована армія України, яку зброю використовує. 

        — Ми не забуваємо про науковий підхід: на питання «Що ж ми зробимо з тими сотнями танків, які прийшли в нашу країну?», відповідь: «Наші війська знищать їх, ось такою зброєю. Не банкою огірків, не палицею, не шаманськими танцями — для цього є спеціальна зброя. Вона працює ось так. Саме тому ми чуємо звуки, які можуть лякати. Але нас із вами захищають, обороняють.

        Важливо говорити дітям правду, адже якщо ми не скажемо всієї правди, вони дофантазують. Дорослим, зі свого боку, важливо зберігати позитивну риторику, але не обіцяти див, якщо немає гарантій. Дуже важливо включати в розповіді інформацію про базові потреби людини і про те, що їх ніхто не має права порушувати. 

         Дещо складніше вчителям може бути навчитися приймати негативні емоції дитини та працювати з ними і давати правильну підтримку.


Ситуація успіху та як її створити під час онлайн-уроку

1️⃣

Слова підтримки і похвали: «На висоті!», «Які важливі слова ти сказав!», «Красиво сказано», «Світла голова», «Саме так», «На славу!», «Вклав душу», «Я заслухалась: яка чудова відповідь!», «Якими гарними навиками ти володієш!», «Ти вчишся швидко!»

2️⃣

Символічні сертифікати (дипломи) за активність на уроці, допомогу однокласникам, швидке виконання завдань.

3️⃣

Спільні вправи на онлайн-дошках Padlet, Jamboard, Linoit, WardWall, Flippity, SlidesMania, LearningApps, Genially та інших опанованих вами інструментах. За нестійкого інтернету ви завжди можете зайти в Classroom чи Viber-групу, дати покликання на вправу — і діти у своєму режимі зайдуть і виконають завдання.

4️⃣

Розминки — фізичні, інтелектуальні, емоційні.

5️⃣

Використання під час онлайн-уроку різних механік опитування: по колу, передавання слова, робота в групах. Zoom зараз дозволяє проводити опитування. Намагайтеся дати учням якомога більше взаємодії!


А що з домашніми завданнями?

  • Намагайтеся додавати креатив у звичайні домашки. 
  • Спробуйте домашні завдання зовсім іншого типу, які називаю «Дозволь собі». Тобто, замість звичайного завдання дитина отримує картку з надписом: «Дозволь собі…» Варіанти можуть бути різні.
  • Дуже важливий зворотний зв’язок: сигнальні картки, опитування, перевірка завдань, аналіз роботи над помилками.
  • Бажано пропонувати учням різноманітні, але не важкі завдання в різних формах. Доцільно пропонувати значну кількість усних завдань. Це можуть бути завдання на знаходження зайвого, на знаходження помилки вже в готових міркуваннях чи способах розв’язання, на озвучування різних способів розв’язання задачі тощо. В нагоді стануть різноманітні електронні платформи, що надають одразу зворотній зв’язок учням, і які дають змогу вчителю бачити статистики проходження уроків чи вправ учнями. 
  • Задля підвищення мотивації можна пропонувати учням творчі завдання чи на конструювання. Наприклад, можна запропонувати учням створити картину за допомогою різнокольорових прямих, а потім виміряти вертикальні кути (чи внутрішні односторонні) або ж кути утворених трикутників, виписати прямокутні трикутники, спробувати знайти тригонометричні функції гострих кутів цього трикутника тощо



Де черпати натхнення?

Якими корисними сервісами користуватися?

Безкоштовні онлайн-курси для шкільного навчання та власного розвитку:


Art4kids — мистецтво для початківців.


Campster — гейміфікована онлайн-платформа з курсами мов, інтернет-маркетингу, копірайтингу, фотошопу.


Kiron — безкоштовні курси для українців, які переїхали до інших країн, та всіх, хто постраждав від війни. Там є курси вивчення мов та програмування.


Coursera — понад 5200 курсів від університетів.


Креативна практика — онлайн-платформа для освіти та кар’єри в креативних індустріях. У доступі курси «Основи дизайну», «Графічний дизайн», «UX/UI. Проєктування і дизайн інтерфейсів», «Робота зIllustrator» та інші.


Безкоштовний доступ до всіх електронних та аудіокниг на Yakaboo. Безкоштовний доступ до дитячих електронних книг від «Видавництва Старого Лева». Доступ до дитячої, нон-фікшн літератури відвидавництва Vivat. Читайте бестселер від «Освіторії» — книгу «Як не збожеволіти від батьківства». За 1 гривню можна завантажити будь-яку книгу видавництва «Фоліо». Усі кошти йдуть на ЗСУ.


Застосунок Headway познайомить вас із головними ідеями нон-фікшн бестселерів. У ньому зібрані стислі перекази англійською мовою з понад тисячі нон-фікшн книг про психологію, саморозвиток, бізнес, стосунки та історію суспільства. Їх можна прочитати чи прослухати за 15 хвилин. У застосунку — понад 13 тисяч карток. Тренуйте свою англійську!


Telegram-канал «Павлуша і Ява», який створили студенти університету Карпенка-Карого. Там багато аудіоказок, які можна слухати навіть без доступу до інтернету — достатньо лише завантажити.


Шаблони з готовими вправами для групової роботи на сайті Анни-Марії Богосвятської.




Вправа "Міцна гора""

Подумайте і запишіть в трьох стовпчиках відповіді на запитання:

  • Яка ця гора? (3 слова)
  • Що мені дарує спокій і упевненість?

  • Що мені потрібно, аби почуватися сильним (сильною)?


Інформаційні картки про актуальні питання і проблеми з інфографікою від EdEra.


Додаток VOS. Серед інструментів — ведення щоденника, трекер настрою, афірмації, дихальні вправи, звіти про самопочуття. Українцям дають доступ до преміум-версії.


Безкоштовний застосунок Da Vinci Kids перенесе навчання в життя разом зі світом дитячих телешоу й освітніх ігор.


Додаток Meditopia для медитацій. Тут понад 250 сесій медитації з високоякісним аудіо.


Better Me — застосунок з індивідуальними програмами тренувань з танців, фітнесу, боксу, йоги, пілатесу. Є програми для вагітних, людей похилого віку і людей з інвалідністю.


Doctor Online — мобільний сервіс моніторингу здоров’я, у підтримці якого працюють сімейні лікарі,терапевти, педіатри, кардіологи, ендокринологи, гінекологи, невропатологи. Українці можуть отримувати консультації безкоштовно — у чаті чи за допомогою відеозв’язку.


Boosta та курси програмування ITVDN — для тих, хто хоче навчитись програмування з нуля.


 

6.    Національний мультипредметний тест. Блок математика.  (Антонів Галина Ярославівна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова)


ПРОГРАМА ЗНО З МАТЕМАТИКИ


https://testportal.gov.ua/progmath/


Безоплатна підготовка до Національного мультипредметного тесту (НМТ) 2023!

Щотижня на платформі iLearn проходять вебінари з української мови, історії України, математики та англійської від досвідчених експертів-предметників. Записи до вебінарів також доступні й на YouTube-каналі iLearn. Готуємось до НМТ разом ��  (45.56)https://ilearn.org.ua/



НМТ-2023: ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ТЕСТ ІЗ МАТЕМАТИКИ


7.    Особливості блоку національного мультипредметного тестування з математики.(Беш Ірина Богданівна, учитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Зборова )

8. Закриття засідання. Рефлексія.


Немає коментарів:

Дописати коментар