понеділок, 4 листопада 2019 р.

Сучасні освітні тренди у навчанні математики в контексті Нової української школи: з досвіду роботи методичних установ та педагогічних колективів закладів освіти Зборівського району


31 жовтня  2019 року  на базі Тернопільського обласного комунального  інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний семінар методистів з математики районних(міських) методичних кабінетів, ОТГ з теми
«Сучасні освітні тренди у навчанні математики в контексті Нової української школи: з досвіду роботи методичних установ та педагогічних колективів закладів освіти Зборівського району».
 Із вступним словом про створення  школи, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті звернувся до учасників семінару заступник директора з науково-педагогічної та виховної роботи Мисик Володимир Святославович . Він зазначив, що ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти, адже головне завдання НУШ – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення та дотримується прав людини.
З привітальним словом завідувачка комунальної установи «Зборівський районний методичний кабінет» Зборівської районної ради Мельник Марія Федорівна звернулася до присутніх і розповіла про пріоритетні напрямки розвитку освіти в Зборівському районі та формування професійної компетентності педагогів у системі методичної роботи Зборівського району.
 За планом семінару методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Пришляк Ірина Михайлівна ознайомила учасників із новими підходами до навчання математики в контексті Нової української школи та ключовими уміння 21 століття.
Методист з математики комунальної установи «Зборівський районний методичний кабінет» Зборівської районної ради Антонів Галина Ярославівна презентувала сучасні освітні тренди у навчанні математики та інноваційні методи формування професійної компетентності вчителя математики Нової української школи. Вона зазначила, що у наш час технології та освіта сплетені досить тісно, практично у кожного вчителя є свої улюблені технологічні інструменти, які він використовує у своїй роботі, і які дозволяють йому дістати увагу учнів під час цікавих, захоплюючих шкільних занять. Методист  представила список деяких інструментів освітніх технологій, які зараз так необхідні у арсеналі кожного вчителя, чи то для особистого використання або ж у якості навчальних посібників у педагогічному процесі.
    Учасники семінару Зборівського району провели  майстер-клас із використання  сучасних освітніх трендів  у навчанні в контексті Нової української школи, спрямованих на розвиток особистості учителя й учня при вивченні математики на прикладах власних творчих напрацювань та здобутків.
Про особливості  змішаного навчання як нової парадигма системи математичної освіти розповіла Петрів Ярослава Григорівна, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. с. Загір’я. Вона наголосила, що змішане навчання поєднує традиційне та електронне навчання.
Беш Ірина Богданівна , вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. №1м. Зборова проаналізувала шість моделей змішаного навчання та поділилась досвідом реалізації моделі змішаного навчання   "Перевернутий клас» за допомогою платформи, що використовує хмарні технології, а саме Classroom.
Про технології та інструменти побудови освітнього середовища з використанням  доповненої  реальності (цифровий контент для освітнього процесу) розказала Різник Наталія Степанів вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст.  с. Олієва. Вчитель вказала, що використання цифрових ресурсів на уроці дозволяє вчителю поліпшити зворотний зв'язок із класом. Вона вміло продемонструвала учасникам семінару використання  сервісів Plickers та Кahoot.
Яворівська Ганна Миколаївна, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. с. Озерної, поділилась досвідом роботи над проектом на тему «Без відсотків,  як без рук».
Про компетентнісно-орієнтований урок як шлях до набуття школярами життєвих компетентностей, формування творчих особистостей розповіла Гасюк Світлана Степанівна, вчитель математики ЗОШ І-ІІ ст. с. Заруддя. Вона організувала  ділову гру «Підприємці» та запропонувала учасникам вирішувати різні завдання будучи в ролі  керівників та працівників підприємств будівельної компанії “ЄвропаБУД”, сільсько-господарського  підприємства  “ЗборівАГРО”, туристичної агенції “Перлина”.
 Про STEM/STEAM/STREAM – освіту як напрям інтегрованого навчання і виховання здобувачів освіти повідомив Ігнат Василь Михайлович, вчитель математики  Висиповецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад». Він сказав, що учні повинні працювати від  практики до теорії, і  самостійно вирішувати поставлене завдання та  знаходити правильне рішення, а вчитель допомагає лише тоді коли учні зайшли в глухий кут. Захоплення учасників семінару викликала демонстрація вчителем STEM – іграшок, які розважають і навчають, а саме:  «Кубик сома», «Олоїд», «Дзиґа Томсона». Василь Михайлович запропонував учасникам семінару самостійно виготовити стрічку Мебіуса та переконатися , що якщо стрічку розрізати вздовж посереді то в результаті ми отримаємо одну стрічку, хоча логіка говорить, що стрічок мало б бути дві.
 За підведеннями підсумків були вироблені методичні рекомендації.  Методистам  з математики районних(міських) методичних кабінетів, ОТГ було надано методичну допомогу щодо  сучасних  освітніх трендів у навчанні математики в контексті Нової української школи.



Немає коментарів:

Дописати коментар